Aankomst PAP - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Caroline en Ineke - WaarBenJij.nu Aankomst PAP - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Caroline en Ineke - WaarBenJij.nu

Aankomst PAP

Blijf op de hoogte en volg Caroline en Ineke

06 Januari 2013 | Nederland, Schiphol

Aankomst PAP

Gisteravond om 19:30 (plaatselijke tijd) aangekomen in Miami. Zicht op Miami bij nacht was echt schitterend, echt een zee van lichtjes.Van Londen naar Miami was toch wel een uurtje of acht vliegen. Nadat we uiteindelijk door alle Amerikaanse controles heen waren moesten we op zoek naar onze shuttle. Na 1 uur wachten toch maar in onze beste school engels gebeld naar het hotel waar onze shuttle bleef. Nee de shuttle zou zo komen en inderdaad was dat zo maar hij reed ons keurig netjes voorbij en wij hadden het nakijken..... Uiteindelijk nogmaals een uur gewacht en toen kwam dan toch eindelijk onze shuttle. We ontmoette nog andere Nl. die ons gelijk op de hoogte bracht van de slechte staat van het hotel. Een luchtverfrisser van Jannie Meeldijk had hier goed zijn werk kunnen doen wat rook het ontzettend muf om verder maar te zwijgen over de rest van de haveloze toestand van onze kamer. We hebben gewoon maar enkele uren onze ogen dicht gedaan om vervolgens om 05:00 weer te vertrekken naar de luchthaven.
Van Miami naar POP was ongeveer twee uur vliegen. Nadat we onze koffers weer in het bezit hadden gingen we op zoek naar de Tortug balie waar we onze tickets voor de binnenlandse vlucht op moesten halen. We kwamen bij de uitgang en werden gelijk belaagd door allerlei Haïtianen die onze koffers wilden dragen en ons natuurlijk een taxi aanbieden. Met wat gebaren kwamen we er uiteindelijk achter dat de balie voor onze binnenlandse vlucht en stuk verder op was en niet op de luchthaven van PAP.In goed vertrouwen hebben we daar ons inderdaad maar met een taxi naar toe laten brengen.
Aangekomen op de kleinere luchthaven zag het ineens zwart van de mensen die stonden te dringen om Hun hulp aan te bieden. Wij zaten nog in de auto en hun al druk bezig om de kofferbak te openen en alles uit te laden. Voor je het weet heb je het nastaren..... Natuurlijk gingen we er snel als een paar hanen achteraan. Uiteindelijk hadden ze geen kwade bedoelingen maar je weet het maar nooit..
Met veel Haïtianen om ons heen hebben we onze bagage ingechecked. We moesten ook ons handbagage afgeven en ook bijbetalen voor de overgewicht. We moesten vier uur wachten voor onze vlucht vertrok en we hadden geen eten en drinken meer binnen handbereik. Later toch even gevraagd of we wat eten uit onze koffers mochten halen wat uiteindelijk ook mocht.
De binnenlandse vlucht duurde ongeveer 45 min. De binnenlanden zijn erg bergachtig. Als je soms ziet waar mensen wonen dan kun je je niet voorstellen dat dat mogelijk is. Tijdens deze vlucht was het goed te zien hoeveel armoede er is. Na de landing bleek al snel dat geen van onze koffers mee waren gekomen. Volgens Rob kan het gerust maandagmiddag worden dus....Nou ik kan jullie zeggen dt het wel echt afzien is zonder onze eigen spullen. We hebben een enerverende rit op de motor naar ons gasthuis achter de rug. Het leek wel of we op de crossbaan zaten, echt spannend! Ons overlevingspakket bestaat uit onze telefoons( inmiddels zonder stroom), paspoort, de kleding die we aanhadden enne verder niets. Gelukkig had Caroline het boek overleven op reis bij zich waar we wat tips uit kunnen halen. Het is nu dagelijks bidden om onze koffers. We worden nu door de ouders van Rob wegwijs gemaakt hier op de compound. We eten hier brood met schimmels. Sonja Bakker hebben we hier zeker niet nodig. Als het zo doorgaat komen we wel een aantal kilo,s lichter terug! Zijn net naar de kerk geweest en hopen morgen in de kliniek aan de slag te gaan. We beginnen in eerste instantie zonder Annemarie maar de Haïtiaanse verpleegkundige zijn er wel. Het is en blijft spannend.

• 06 Januari 2013 - 20:28

Wilma:

Ha meiden

Gelukkig veilig aangekomen in PaP, wat een reis hebben jullie gehad!!
    Wel spannende momenten zeg, als ze de koffer al leeg halen en er met je spullen vandoor gaan terwijl je nog moet uitstappen.
    Maar vooruit dat hebben jullie achter de rug, maar vervelend dat jullie koffer er nog niet is dat is wel inproviseren.
    En nu morgen starten in de kliniek, ook weer spannend hoe zal dat gaan.
    Fijn om wat gehoord te hebben van jullie, ik moest vaak aan jullie denken hoor!
    Veel sterkte en veel plezier bij jullie werk daar en laat snel maar weer wat horen.

Liefs van Wilma

• 06 Januari 2013 - 20:33

Willem En Ruth:

Fijn om wat van jullie te lezen. Die spulletjes komen wel, komt vast goed :)
    Kus uit Oude Tonge

• 06 Januari 2013 - 20:37

Niels En Aniek:

Hoi mam,
    Wat een avontuur zeg! Klinkt echt allemaal heel spannend!
    Maar wel fijn om te horen dat jullie heelhuids aangekomen zijn.
    Heel veel succes in de kliniek en de koffers komen maandag vast aan!
    Liefs en een dikke kus van ons!

• 06 Januari 2013 - 20:57

IC:

NNduussssszzz ....
    We bidden met jullie mee!
    Dit is echt avonturen beleven, we zijn jaloers!
    Het wordt inderdaad tijd dat jullie aan het werk gaan!
    We smullen van de verhalen, hebben er ook echt een beeld bij en kunnen de opmerkingen bedenken.

Geniet ook want voor je het weet ....

Groeten van de avonddienst,

Hanneke, Johan, André en Gerard

• 06 Januari 2013 - 21:55

Iris:

Nou... Dat zou niets voor Iris zijn hè, zonder tandenborstel en make up remover naar bed... ;) Goed begin van deze overlevingsreis mam, komt helemaal goed!

Stuur maar lekker vaak lange verhalen door, leuk om te lezen!
    Dikke kus uit de Dirk Bos!

• 06 Januari 2013 - 22:17

Bep.:

Hallo wat spannend allemaal maar fijn dat jullie er zijn en dat je samen bent,nu hopen dat je kofferkomt.
    Heb veel respect voor jullie.
    De hartelijke gr. v. Henk Bep en Ilze xxx!!!!

• 06 Januari 2013 - 23:34

Gerda:

Lieve Lien,

Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je in een compound verblijft, als ik het goed lees?!
    Inderdaad Iris, deze lange verslagen zijn leuk om te lezen, doe er meer van!

Een hele dikke kus van je zus

• 07 Januari 2013 - 06:33

Janny Tanis:

Wat fijn om te lezen dat jullie ein..de..lijk.... goed aangekomen zijn. De rit op de motor sprak me wel erg aan:-) Ga je daar vaker mee op pad of blijf je steeds op dezelfde plek je werkzaamheden verrichten?
    Ik zie al weer uit naar jullie volgende verslag, heel fijn om te kunnen meeleven op afstand en we weten ook waarvoor we kunnen bidden. Fijne tijd, met groet vanuit de Verdilaan.

• 07 Januari 2013 - 09:44

Ina En Jan:

Hoi dames,

We hoorden gisteren van Koen (bij het kerkportaal) dat jullie goed aangekomen waren maar wel al de nodige avonturen beleefd hadden.
    Fijn dat je op bestemming bent! Veel succes met de werkzaamheden en pas goed op jezelf...!
    We denken aan en bidden voor jullie.

Lieve groet uit O-T

Groetjes Gerrinde

• 07 Januari 2013 - 10:14

Elga:

Hoi allebei,

Gelukkig zijn jullie heelhuids aangeomen, al ging het niet zonder slag of stoot;-) Ik zie het helemaal voor me!!! We denken veel aan jullie. Het is erg leuk om jullie verhalen te lezen (en goed om onze luxe extra te waarderen)
    Hopelijk komen jullie koffers snel en heel veel succes daar.

Groetjes Elga

• 07 Januari 2013 - 10:59

Marianne:

Hoi, hoi

Wat fijn dat jullie zijn aangekomen.
    Nu de koffers nog.....
    Heel veel succes met de eerste dag kliniek.

lieve groet,
    Marianne

• 07 Januari 2013 - 11:00

Marieke Polfliet:

Ha Caroline en Ineke,

Wat een avontuur zijn jullie ingedoken, ik vind het prachtig om te lezen. Het zal vast niet altijd leuk zijn maar je beleeft nogal wat daar vergeleken met hier ;-).
    Wat enorm spannend allemaal, ik voel met jullie mee en ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Sterkte meiden met die koffers, dat komt vast wel weer op z'n pootjes terecht.
    Succes met het werken, en ik bid voor jullie.

Groetjes Marieke

• 07 Januari 2013 - 11:19

Hanneke Kw.:

Enerverend reisje dames! Hopelijk komen de koffers vandaag aan en is het grootste leed geleden. Veel succes met het werken deze week!

Grtz Hanneke K

• 07 Januari 2013 - 11:31

Ina:

Ha meiden,

Wat zal ik nog toevoegen aan al die reacties ? Ook ik hoop dat jullie koffers terecht komen en wens jullie veel succes en plezier daar. Goed om te weten dat jullie samen zijn.
    Enne...draai je kleding gerust een keertje om, geeft niets....op den duur ruik je niets meer.....;-)

Lieve groet,
    Ina

• 07 Januari 2013 - 11:56

Marieke:

Geniet ervan! We leven met jullie mee! Ik zou graag even om het hoekje willen kijken............

Luc en Marieke

• 07 Januari 2013 - 13:54

Rianne:

Heel veel succes met overleven! Dat zal zeker niet meevallen!
    We hopen dat jullie eerste werkdag vandaag goed is verlopen en we zien uit naar jullie verdere ervaringen.
    We zullen voor jullie bidden dat alles goed mag verlopen.
    Groetjes, Jan en Rianne en de boys

• 07 Januari 2013 - 14:22

De Stokjes:

Tjonge, wat een verhalen en het is nog maar net begonnen!
    Hopelijk hebben jullie nu de koffers binnen?!

Heel veel succes met jullie werk en we denken ook aan jullie in ons gebed.

Veel liefs de Stokjes

• 07 Januari 2013 - 14:52

Martine:

Ha Ineke en Caroline,

Fijn dat jullie aangekomen zijn!
    Hopelijk komen de koffers snel aan...
    Heel veel succes en een goede tijd in Haïti.

Hartelijke groeten van Martine T. & mannen

• 07 Januari 2013 - 15:30

Cora:

He dames.

Nou ik wordt al wel een beetje zenuwachtig hoor. Ik hoop dat jullie je draai een beetje kunnen vinden. En dat de koffers snel komen.
    Werkse en ik lees de verhalen wel zodat ik me nog beter kan voorbereiden.

Groeten en tot over 4 weken.

Liefs Cora

• 07 Januari 2013 - 17:16

Lauretta:

Hoi,

Wat een verhaal, zeg. Ik had het sms'je wel gehoord van pa dat jullie werden belaagd door Haitianen. Maar gelukkig had je toen je spullen nog kunnen terugkrijgen. Hopen dat de koffer snel komt.
    Wel goed dat je toch een boek heb en een overlevingspakket had samengesteld.

Veel succes,

xxx Lauretta

• 07 Januari 2013 - 18:19

Willeke En JW:

Hallo,

Fijn om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Hopelijk volgen de koffers jullie spoedig achterna. Hopen dat jullie daar een fijn verblijf hebben en veel succes met het werken daar. We blijven jullie volgen op de site en hopen op een snelle berichtgeving.

Gr W en JW

• 07 Januari 2013 - 18:47

Wouke:

Hi Carolineke,
    Fijn om te lezen dat jullie iig veilig aangekomen zijn! Wat een verhaal zeg.
    Dat belooft wat voor de komende tijd;)
    Vandaag de eerste dag in de kliniek ..ook weer spannend..weinig IC-look-a-like schat ik zo in....
    Enne... hopelijk staan de koffers inmiddels op de compound.
    Heel veel succes en improvisatietalent toegewenst! Take care! Kus en IGGV! RW

• 07 Januari 2013 - 19:09

Joline De Goffau:

lieve Ineke,

vanmorgen hoorden we pas van oma dat jullie goed zijn aangekomen.
    We vinden het leuk om jullie verhalen te lezen en we zijn erg benieuwd hoe vandaag de eerste dag werken was.

Veel succes en de groeten van Martin, Jolanda, Joline en Julia

• 07 Januari 2013 - 19:21

Martina :

Hey meiden!

Leuk om te lezen. Het kriebelt alweer....
    Gelukkig zitten jullie daar met een goede temperatuur. Voor je het weet kan je het schone wasje weer aan.

Balen van die koffers. Op die manier integreren jullie wel snel in een cultuur.

Groetjes, Martina

• 08 Januari 2013 - 09:14

Nadine:

Wow, wat een spannende reis zeg! Gelukkig zijn jullie veilig aangekomen.
    Heel veel succes met alles! Ik ben benieuwd naar de volgende verhalen;)

Groetjes Nadine

• 08 Januari 2013 - 19:03

Jan En Elly Sprong:

Nou nou, dit is heel wat anders dan een reisje richting vakantie.
    Wel spannend allemaal, lijkt me wel wat voor jou caroline.
    Gelukkig is alles goed gegaan en ja laten we hopen dat snel de koffers aankomen want iedere dag in je zelfde kleren wordt hem natuurlijk niet.
    We zijn ook benieuwd op het vervolg van jullie belevenissen.
    Veel sterkte en Gods zegen
    Groetjes Jan en Elly.

• 08 Januari 2013 - 19:55

Willeke:

Duss....
    na een diepe zucht en ook wel een glimlach... the flying nurses: vliegtuigen, moters, achter de mannen aan...
    Heel veel sterkte, succes en ook heel veel werkplezier toegewenst!
    Groeten uit de Hoeksche Waard, x Willeke

• 08 Januari 2013 - 23:43

Jan En Dien Bal:

Zo wat een reis , had er al wat van gehoord via Koen. Hoop dat jullie koffers snel aankomen zodat je wat andere kleding aan kan doen want dat lijkt me toch wel prettig.
    Succes en veel werkplezier.

Groetjes,Jan en Dien.

• 09 Januari 2013 - 10:21

Maatje:

Hallo Girls,

Lees net van jullie avontuur, hoop dat de koffers aangekomen zijn en jullie je weg hebben gevonden op jullie nieuwe "werkplek".
    Heel veel sterkte en fijne momenten daar.
    Denk aan jullie

• 09 Januari 2013 - 11:15

Ome Jan En Tante Nel Muilwij:

Mensen, mensen, wat een onderneming. Wij zijn echt niet jalours op jullie. Zitten liever hier in Nederrland al is het bij de kachel. Maar ja, jullie zijn ook de zeventig nog niet gepasseerd, dachten wij zo. In ieder geval veel sterkte toegewenst in de hachelijke posities waarin jullie komen te verkeren en hopenlijk straks weer een behouden thuiskomst. Het lijkt ons hier toich veiliger.
    Ome Jan en tante Nel Muilwijk

• 09 Januari 2013 - 22:31

W.j.k.deurloo:

Hallo dames alles ok daar? wat een belangstellingvoor jullie werk daar.we hopen dat jullie het naar je zin hebt .groeten .pa em ma deurloo

• 10 Januari 2013 - 17:39

Alida:

Hallo Chikkies,

nou, jullie hebben je gelijk in het avontuur moeten storten! Wat een belevenis. er staat ons nog wat te wachten!
    Waarschijnlijk hebben jullie" de tropische geuren"al overgenomen en beginnen jullie wat jeuk te krijgen. Let it flow!
    PS Sonja Bakker neemt graag jullie tips en tricks mee in haar nieuwe uitgave," Afvallen zonde moeite in het tropische zonnetje".
    nou meiden geef ze een poepie te ruiken!!!

liefs Alida

• 10 Januari 2013 - 18:18

Ome Hans En Tante Wil:

Hallo jullie daar in de rimboe! Bij al de goede wensen die jullie krijgen sluiten wij ons ook aan! Veel sterkte in de komende tijd en we volgen jullie,dus zet er maar snel weer wat op! Liefs van ons!